Vejledning i placering af modem

Brug netværkskablet hvis muligt
Du får den bedste og mest stabile forbindelse, hvis du kan tilslutte PC'er, tv-bokse, Smart-TV, spillekonsoller og musikanlæg med et netværkskabel. Det betyder, at færre elektroniske enheder skal dele den begrænsede trådløse netværkskapacitet.

Dine enheder skal kunne fange det trådløse signal
De trådløse signaler skal kunne sendes og modtages så uhindret som muligt for at være mest effektive. Så det er bedst, at du ikke placerer dit kabelmodem i skabe, tæt på radiatorer eller lignende. Få det op i højden og placeret stående så centralt som muligt i boligen.

Flyt andet trådløst udstyr
Sørg for, at din router ikke står i nærheden af andet trådløst udstyr, eksempelvis musikanlæg, trådløse telefoner, babyalarmer, mikroovne og lignende. Andet trådløst udstyr kan nemlig forringe din trådløse wi-fi forbindelse.

Brug 5Ghz frekvensen
Nyere routere understøtter både 2,4 og 5Ghz. 5Ghz frekvensen er hurtigere ved kortere afstande og der er færre brugere. Derfor bør 5Ghz frekvensen altid vælges på udstyr, som understøtter dette. Få eventuelt hjælp hos vores support (44 40 69 20).

Der kan være flere årsager til et forringet wi-fi signal i hjemmet, men med en Wi-Fi Powerline Extender, kan du opnå bedre trådløs dækning i områder af hjemmet som ikke har fuld dækning.
Vi har gode erfaringer med TP-LINK Powerline TL-WPA8730 KIT. Søg eventuelt på nettet efter ”TL-WPA8730” for at finde et sted at købe på nettet, eller køb hos den lokale radio forhandler (Aages Radio). Vær opmærksom på at hvis begge enheder har en aktiv jord, øges hastigheden til ca. det dobbelte. Aktiv jordforbindelse kan opnås med denne hybridstikprop, som bl.a. kan købes hos Harald Nyborg.

Få hjælp over telefonen
Bliver din trådløse forbindelse ikke hurtigere og mere stabil ved hjælp af ovenstående tips, kan Viaf's kundeservice (44 40 69 20) tjekke om signalerne til afleveringspunktet i dit hus er i orden. Er de ikke det, bliver det betragtet som en fejl, og vores medarbejdere booker sammen med dig et teknikerbesøg.
Du skal være opmærksom på at i forbindelse med support  fra antenneforeningens teknikere, ydes der ikke support på din egen indkøbte router, men udelukkende på routeren fra antenneforeningen.
Prøv eventuelt af Google - wifi - hvor du får mange sider, der omhandler udfordringer med det trådløse signal - og det er uanset, hvem der er leverandør af internettet.